Як не стати інформаційною маріонеткою?
Тренінг під такою назвою відбувся нещодавно на базі Глухівського агротехнічного інституту імені С.А. Ковпака СНАУ у рамках проекту Інституту демократії імені Пилипа Орлика. Цікавий та корисний захід провела сертифікований за темою медіаосвіти тренер, медіаексперт Інституту демократії імені Пилипа Орлика, викладач Сумського державного університету, заслужений журналіст України Алла Федорина. В наш час, коли більшість населення черпає інформацію з інтернету, важливо не стати об'єктом обману та чиєїсь пропаганди. Як не дати себе обдурити, вчили на даному тренінгу, учасниками якого стали дві сторони теми: ті, хто створює новини та статті, тобто – журналісти, а також ті, для кого виготовляється даний продукт – тобто користувачі інтернету та читачі. В нашому випадку категорію споживачів журналістського продукту представляли викладачі ГАТІ СНАУ та його студенти.
Треба відмітити, що в організації тренінгу були продумані всі деталі, аби учасники почували себе добре: перед початком занять всіх нагодували смачною власною випічкою з гарячим чаєм та кавою, а о 12 годині – шикарним святковим обідом. А я к же інакше, адже для повноцінної роботи людині повинно бути ситно та затишно!
Сам тренінг розпочався з виступу директора інституту Анатолія Литвиненко, котрий привітав у стінах навчального закладу медіатренера та побажав учасникам заходу успішної роботи. Також Анатолій Васильович додав, що не має успіху в житті та людина, яка не вміє постійно вчитися. «Без ЗМІ ми – ніхто, тому і є рідким навчальним закладом в Україні, яка має власний медіа – центр, завдяки якому про наші події дізнається широкий загал!».
Місцевих медійників представляли як досвідчені, так і молоді журналісти, та всім однаково було цікаво отримати корисну інформацію про те, як розрізняти поняття «інформування» та «пропаганда», фейк від правди.
Алла Олексіївна, яка 42 роки свого життя присвятила роботі в ЗМІ, висловилась, що парадокс, але зараз вона повинна вчити читачів, що не треба довіряти пресі. Адже далеко не все, що ми бачимо з екранів телевізорів, з моніторів комп'ютерів та надруковано в газетах, є правдивою інформацією. Ведуча розповіла про технологію відстеження уподобань користувачів соціальних мереж, і чому не можна репостити різні «сльозливі» тексти з фотографіями про хворих діток, чому не можна вірити постам, які набрали мільйони лайків, а також як реагувати на рекламу та пропаганду. Алла Федорина акцентувала увагу на те, що щодня на одну людину звалюється 60 000 іміджів реклами з різних джерел! І тому потрібно правильно до неї відноситися. Також обговорювалися стандарти написання журналістських матеріалів, про баланс думок, оперативність, правдивість, неупередженість тощо. 5 годин заходу промайнули як 5 хвилин, прощались буквально зі сльозами на очах. І, певна річ, домовилися, що такі зустрічі будуть повторюватися.
Оксана Ковальова
Поділитися в соціальних мережах:
Знайшли помилку у статті? Виділіть слово/кілька слів та натисніть Ctrl+Enter