Новина з категорії: Статті

Козачата

А чи не перейняли нам досвід сумчан і не створити козацький клас як альтернативу кадетам? З цими незвичними дітлахами я познайомилася в місті Суми: маленькі хлопчики та дівчатка йшли вулицями обласного центру в комуфляжній формі, з рюкзаками. Поцікавилася і виявилося, що всі вони учні 1-Г класу школи №25. І весь їхній клас являється дитячим структурним підрозділом Сумської паланки Міжнародної громадської організації «Козацтво Запорожське». Отаман паланки Віктор Лях, який опікується даними першочками, зголосився розповісти нам, у чому ж унікальність даного класу. «З 2000 року ми практикуємо експериментальні класи, а з 2013-го вже маємо результат і досвід, - коментує Віктор Васильович. – Коли ми вперше започаткували козацький клас, то не знали, що з того вийде.

Та коли через 4 роки настала черга набирати нових первачків, то багато батьків понесли заяви саме до 1-Г. Тут діти вчаться зовсім по – іншому, ніж в звичайному класі. Парти стоять по периметру кімнати, учні сидять на підлозі на килимку. Перед уроками звучить гімн України. Шкільна форма – це парадний однострій синього кольору з червоними лампасами та комуфляжний робочий одяг. Основним відрізненням у навчанні є те, що в кожному моменті використовуються творчі завдання, в яких йдеться про рану та трудову звитягу козаків. Коли вивчається буква А, то діти знають, що з неї починається слово арбалет, буква Б – бунчук, Г – гармата.
 
Тобто обов’язково вивчається козацька абетка. Всі уроки починаються не лише з гімну, а й на 15 хвилин раніше, ніж в цілому по школі, і в цей час йдеться обговорення певної козацької події. Навчання тут побудоване за методикою кращих зразків козацької педагогіки. Діток вчать помічати те, що навіть дорослі не помічають. А ще ми використовуємо и прагматичність, тобто даємо дітям знання, необхідні для повноцінного життя. Хлопчики та дівчатка роблять дослідження та відкриття, оволодівають навичками поводження в скрутних обставинах, розвивають розумові здібності, дипломатичні якості та інше. Наші учні розбираються в багаторазовому цвітінні яблунь. І хоча вченими доведено, що плоди бувають лише під час першого, наші дітки готові це спростувати, адже вони цю тему детально досліджували і знають, що яблуня плодоносить і вдруге я втретє за рік! Козачата вже можуть відрізнити плоди кожного цвітіння, адже самі їх куштували. А ще наші дітлахи скоро продемонструють усьому світу своє відкриття в природознавстві. Вони дослідили таємні явища природи під час листопаду, а також у противагу вченим довели, що пагін рослини може виростати із шишечки, пронизуючи її. А не збоку, як про це написано у книжках! Є такий вислів: Козацьке око помічає, як сонях квітку повертає». Так от, наші вихованці вже знають, чому ж соняхи повертаються за сонцем… Ще однією важливою особливістю є те, що ми вчимо діток, керуючись золотим правилом: не втручатись в поведінку дитини. Бо саме з непослуха можна зробити велику людину! У всіх наших учнів є характер, багато з них некеровані, але це – дуже добре! Вони – майбутні видатні вчені! Ми дозволяємо вихованцям вести себе істотно, не обмежуємо їх у емоціях і не вимагаємо на заняттях тиші. Є така книга - «Творче використання гучномовок».
 
Так, наші діти кричать хором, виразно і чітко. Лише при таких умовах виробляється гарна вимова, дикція, тембр голосу, чіткість. Це впливає на швидкий розвиток дитини і сприяє оздоровленню легень, зв'язок, і всього організму, учить правильно дихати. Кричалки гартують впевнений і приємний голос, а значить – впевненість у собі. Наші діти постійно виступають на всіх заходах міського рівня і всі дивуються, що вони ніколи не читають з папірців та не тараторять. Окрім цього, ми використовуємо розумові гімнастики (зав’язування кросовочних вузлів 25-ма способами), пошук умовного ворога по ознакам примятої трави та щебету пташок, зламаним гілочкам, розвиваємо фізичні здібності. Козачата можуть витягти автобус самі, без трактора, тягнучи за мотузку. Наші вихованці можуть таке, на що звичайна дитина не здатна! Використовуючи спеціальні технології, можна задіяти величезні ресурси та природні задатки організму! 6-7 річні хлопчики та дівчатка кожного дня долають відстань до 10 км пішки! Та не просто так, а з природними перешкодами, переходячи річку по жердині та іншими навантаженнями. Гартування босоніж та водні процедури – це обов’язкові умови нашої роботи. Адже це – розвиток волелюбства. Якщо ти козак і в тебе є потяг до свободи – доведи це своїм розумом, гнучким мисленням та силою характеру!». Слухаючи Віктора Васильовича, можна подумати, що мова йдеться про крикливих та невгамовних хлопчиків та дівчаток. Але в ході підготовки статті я була здивована, наскільки ці 7-річні дітлахи організовані та як вони швидко реагують на слова своїх наставників. Віктор Лях займається з ними як громадській діяч, а класний керівник – Ліна Миколаївна, веде основну роботу з першим Г, бо вона їх вчителька. Дітки виявилися напрочуд чудовими та досить – таки соціалізованими, ввічливими і розумними.
 
Одним словом – справжні козачата: коли можна кричати – кричать. Коли треба діло робити – швиденько мобілізувалися і вишикувались для фотографії в газету. Ось такий незвичний є перший клас в Сумах. А чому б і Глухову не перехопити цей позитивний досвід і не створити альтернативу кадетам? До речі, козацький клас зовсім не потребує вкладання батьківських коштів. Про фінансові потреби козачат піклується Сумська паланка міжнародної громадської організації «Козацтво Запорожське».
 
Оксана КОВАЛЬОВА


Поділитися в соціальних мережах:

Знайшли помилку у статті? Виділіть слово/кілька слів та натисніть Ctrl+Enter

Схожі новини