Новость из категории: Інформація

Новий закон про «комуналку»: на що звернути увагу

З травня цього року запрацював на повну силу Закон України «Про житлово – комунальні послуги» (№2189 – VIII), прийнятий ще в листопаді 2017 року. Відповідно, попередній профільний закон 2004 р. (№1875- IV) втратив силу. У новому нормативному акті міститься низка положень, які докорінно змінюють ринок житлово - комунальних послуг та взаємини між їх надавачами та споживачами.
РАДИКАЛЬНИЙ ХАРАКТЕР НОВОВВЕДЕНЬ СПОНУКАВ ДО ПУБЛІЧНИХ РОЗ'ЯСНЕНЬ ФАХІВЦІВ КОМУНАЛЬНОЇ СФЕРИ, КОТРІ ПРАЦЮЮТЬ З НОВИМ ЗАКОНОМ, А ТОМУ ПРЕКРАСНО РОЗУМІЮТЬ НАСЛІДКИ ЙОГО ІГНОРУВАННЯ, АБО НЕОБІЗНАНОСТІ ЗАГАЛУ.

У Глухові з такими роз'ясненнями вже виступала на одній з недавніх апаратних нарад начальник міського управління ЖКГ і містобудування Марія СЕГЕДА. Тепер до цього вдається Микола КОЛОША - керівник підприємства, що є однією з головних підвалин життєзабезпечення Глухова – теплового району, відзначаючи насамперед що:
- Закон визначає нові класифікацію послуг і систему відносин між їх надавачами та споживачами, передбачає різні моделі договірних відносин у сфері ЖКГ;
- Окремі положення закону набули чинності ще торік, та на початку нинішнього; з травня ж – ті нововведення, котрі передбачають, що споживач повинен вибрати надавані послуги, та укласти угоди на виконання робіт, де буде передбачатися й пеня за несвоєчасний розрахунок за ту чи іншу комунальну послугу, не більше ніж 0,01% суми боргу за кожний день прострочення. Втім, загальний розмір сплаченої пені не може перевищувати 100% загальної суми боргу;
- Нарахування пені у разі несвоєчасного здійснення платежів за послуги ЖКГ може здійснюватися після 1 травня поточного року, виходячи з умов договорів, укладених з дотриманням вимог ст. 13 – 15 нового закону.
Разом з тим, в умовах перехідного періоду: тобто від 1 травня до моменту укладання нових договорів, угоди, що їх споживачі уклали з надавачами послуг, зберігатимуть чинність.

Ми запитали Миколу Олександровича: що робить його підприємство для переходу на нові договірні стосунки?
- Перше ніж перейти до суті питання зазначу, що основною ліцензійною діяльністю підприємства є забезпечення всіх категорій споживачів тепловою енергією. Тут ми є монополістом, а тому особливих питань у стосунках зі споживачами не може бути. Втім, з 2011р. теплорайон займається також обслуговуванням внутрішніх будинкових тепломереж багатоквартирного житлового фонду. З введенням в дію нового закону тепловики будуть зобов’язані отримати згоду від мешканців багатоповерхівок згоду на подальше обслуговування цих мереж. Ми готуємося до цього, створивши спеціальну робочу групу з компетентних фахівців, головним завданням якої буде доведення до споживача суті змін, які передбачає новий закон, а також ознайомлення з особливостями формування тарифів, та отримання протоколів зборів мешканців багатоквартирних осель стосовно подальшої співпраці.
До речі, новий закон не забороняє залучати до обслуговування внутрішніх будинкових мереж інші підприємства, що працюють у сфері надання комунальних послуг. Разом з тим, перед поданням тепла до будинку будь-який обслуговувач внутрішніх мереж повинен надати тепловикам т. зв. Акт готовності об’єкта до осінньо-зимового періоду, і тільки після погодження цього акту тепло надаватиметься до осель. Це стосується не лише житлового фонду, а й усіх інших користувачів послугами теплорайону.

- За рахунок чого утримуються ті, хто обслуговує внутрішні будинкові теплові мережі?
- Взагалі, правила такі, що той чи інший підрозділ комунального підприємства функціонує за рахунок коштів, отриманих за надання своєї послуги. Фінансувати збитковий підрозділ коштом іншого, успішнішого, тим більше за рахунок теплоенергії підприємство просто не має права. Це заборонено законом! Водночас тарифи на обслуговування внутрішніх будинкових тепломереж є збитковими. Останній раз їх переглядали аж 2015 року. Зрозуміло, за ці чотири роки і міні малка неодноразово збільшувалася, разом з вартістю матеріалів, комплектуючих, витрати на охорону праці, відрахування за соціальними внесками тощо. Висновок: наше підприємство ЗМУШЕНЕ підвищити вартість обслуговування до мінімального рівня прибутковості.
Тут варто нагадати, що кожний багатоквартирний будинок має свій тариф, який доводять мешканцям старші будинків.
- А як щодо конкретної дати введення у дію нових договірних стосунків?
На них теплорайон переходитиме після відпрацювання всіх пунктів договору на рівні держави та отримання від старших багатоквартирних будинків протоколів зборів мешканців. На сьогодні маємо лише копії пропозицій договірних угод. Зазначу, що до складу нового договору увійде повний перелік послуг КП «Глухівський тепловий район».

Вл. інф.



Поделиться в соцсетях:

Нашли ошибку в статье ? Выделите слово/несколько слов и нажмите Ctrl+Enter

Похожие новости