Швидко, якісно, безпечно
Із настанням нормальних погодних умов різко активізувалося масштабне «латання» розбитого з минулої осені шляхового покриття. Темпи цього ремонту іноді просто вражають. Сам був свідком, як минулої суботи невеликий (з двох робітників) екіпаж машини зі спеціальним устаткуванням забив міцною сумішшю ямки по Веригінській: від пам’ятного знака Кобзареві майже до містка біля «суконки». До всього, за роботу шляховики взялися весною, а не напередодні появи «білих мух». Якби ще не дощі, котрі чи не щодня поливали місто та його околиці понад місяць… Утім, облишмо зайві емоції. Знайомтесь: повітряно-струменевий метод ремонту доріг з асфальтобетонним покриттям. Він ґрунтується на застосуванні сучасних технологій і вже зарекомендував себе як один з найпродуктивніших. Особливість цього методу – виконання декількох операцій однією машиною з пневмогідравлічною гарматою. Та, під величезним тиском «випльовує» високоякісну суміш щебеню та бітумної емульсії, яка вщерть заповнює навіть найменші шпарини. Попередньо з заглиблень, що підлягають наповненню, за допомогою того-ж стисненого повітря видаляють пил та чужорідні тіла. Такий ремонт дозволяє підвищити і якість, і термін придатності відновленого покриття.Струменевий метод із застосуванням бітумних дорожніх емульсій у порівнянні з «класичним» ямковим ремонтом має такі переваги: спрощення технологічного процесу – суміш готується безпосередньо на місці укладання, очистка вибоїн – виключно стисненим повітрям; ущільнення матеріалу не потребує використання важких катків. Транзитний транспорт може пересуватися дорогою після ремонту зі швидкістю до 40 км/год. уже через два тижні. Не потрібна й бригада ремонтників – достатньо водія та дорожнього робітника. Їх праця, до всього, куди безпечніша, ніж в інших колег: використання емульсії унеможливлює вдихання парів бітуму.
Завершує процес присипка відсівом. Це, мабуть, один з найбільш проблемних моментів. Саме присипка викликала шквал нарікань навесні, коли струменевий ямковий ремонт лише починав набирати обертів. Багато хто тоді обурювався: «що то, мовляв, воно – незрозуміла якась маса, до того ще й посипана жорствою». Минуло, однак, декілька днів, і не надто привабливі на вигляд «притрушені» горбочки кудись зникли. Замість з них залишилися тверді, мов криця, монолітні утворення з ледь помітними обрисами колишніх вибоїн. Виявляється, присипка конче необхідна, оскільки емульсійна суміш «схоплюється» не відразу й потребує певної кількості наповнювача. Відсів, який для цього використовують, вдавлюють колеса авто, котрі починають їздити оновленими ділянкам одразу по завершенні ремонту. Вони й трамбують, і ущільнюють.
Як повідомляють у міському управлінні ЖКГ, струменевий ямковий ремонт Поліської, Водотеченського, Партизан Глухівщини, Інститутської, Героїв Небесної Сотні, Поштового, Терещенків, Суворова, Спаської, Гоголя, Шевченка, Вознесенської, Ціолковського, Веригінської, Путивльської, Покровської, Матросова, Києво-Московської, Есманського шляху, Пушкіна, пл. Рудченка планувався ще в травні. Однак, примхи «небесної канцелярії» внесли свої, не вельми приємні, корективи. Можна було, звичайно, працювати й одразу після дощу, але тоді якість і термін придатності відремонтованого покриття були б зовсім іншими. Тож із ремонтом вирішили трохи почекати. І, як бачимо, не помилилися. Нині втрачений час оперативно надолужується.
Думка редакції: Ямковий ремонт – це, звичайно добра річ, але нам, як й іншим глухівчанам дуже хочеться, щоб у місті, зрештою знайшлися кошти і капітальний ремонт доріг.
Тепер щодо вартості. Квадратний метр відремонтованого струменевим методом шляхового полотна коштує 225 грн., тоді як минулого року за таку-ж площу куди менш якісного асфальтового покриття місто сплачувало 280 грн. А цього року – ще більше, до того ж і асфальтові заводи в Україні тільки-но розпочинають працювати. Тут, власне, нічого й порівнювати. Зазначимо лише, що нинішнє небувало масштабне охоплення ремонтом вулиць не в останню чергу пояснюється саме очевидною ціновою перевагою струменевого ремонту.
Наша розповідь була б неповною без коментарів самих глухівчан. Ось якої думки про новий ямковий ремонт, наприклад, Олена Д. – водій «ДЕУ – Матіса». Власники саме таких мініатюрних авто, а не потужних позашляховиків, мабуть, у змозі дати найбільш об’єктивну оцінку:
Спочатку, навесні, оці незрозумілі, притрушені відсівом «прищі» на дорозі мене аж розлютили. Ну, подумалося, це ж за кого нас потрібно тримати, щоб таке робити; і так дороги не в найкращому стані, а тут зовсім вже подуріли – засипають ямки якоюсь гидотою. Потім взагалі перестала щось помічати, просто нормальна дорога. Оце колись їду – дай, гадаю, подивлюся, де той відсів, а там – нічого такого, рівнісінька поверхня. І тут до мене, нарешті дійшло, що «підлатали» таки непогано. Тепер і Поліською нормально їздити можна, й Суворова, й Веригінською.
Схоже, мешканцям нашого міста струменевий ремонт сподобався.
Андрій Коваленко
Поділитися в соціальних мережах:
Знайшли помилку у статті? Виділіть слово/кілька слів та натисніть Ctrl+Enter