Новость из категории: Новости

Коли чекати прибуття медичної допомоги? Реорганізація «швидкої» на Сумщині

Нині в Сумській області працюють 5 округів медичної допомоги, зокрема: - Конотопський, - Шосткинський, - Сумський, - Охтирський, - Роменський. На території Глухівського району цілодобово функціонують 5 пунктів: - Есманьський, Баницький, - Шевченківський, - Шалигинський та Глухівський. Реалізація закону «Про екстрену медичну допомогу» передбачає комплекс змін для своєчасного виїзду та транспортування пацієнта, надання всієї необхідної допомоги, покращення умов праці медичних працівників. З 5 квітня запрацює єдиний диспетчерський центр в Сумах, який буде об’єднувати оперативно-диспетчерські служби станцій та відділень швидкої медичної допомоги. Всі виклики з телефонну на службу екстреної медичної допомоги 103 без коду з любого мобільного оператора безкоштовні.

Єдина диспетчерська служба, яка відтепер буде приймати виклики від громадян, оснащена сучасною мобільною та комп’ютерною технікою, контролюватиме пересування «швидкої» на території області шляхом упровадження GPS-технологій. Медперсонал буде забезпечений спеціальними смартфонами на який і буде поступати дзвінок від диспетчера з Сум, а диспетчер у свою чергу зможе фіксувати час надання допомоги та місцезнаходження фельдшера. У залежності від того, якого роду допомоги потребує хворий, диспетчер повинен віднести його до однієї з двох категорій: екстрена та невідкладна. Аби точно встановити стан пацієнта, він зобов’язаний поставити ряд запитань, щоб виявити, якої ж допомоги потребує хворий, адже від запитань залежить зокрема, чи зможе «швидка» вчасно доїхати до місця виклику. Також, прохання до громадян звертаючись за допомогою чітко вказувати адресу (місто, вулиця, номер дому, код під’їзду) та безпосередньо зустрічати прибуття «швидкої». Нормативи прибуття бригад медичної допомоги, що належать до категорії екстрених, бригада повинна прибути на місце виклику за 10 хвилин у місті та за 20 – поза його межами, в сільській місцевості абощо.
 
У разі потреби не екстреної, а невідкладної допомоги диспетчер може телефоном надати пояснення, як покращити стан хворого; направити до відповідного закладу охорони здоров’я; за потреби все ж надіслати на виклик вільну бригаду медичної допомоги. Тут треба розуміти різницю між екстреним і невідкладним викликом: якщо на даний момент вільної бригади немає, карета «швидкої» може прибути на місце протягом однієї години з моменту виклику. Медики просять із розумінням ставитися до такого проміжку часу. Адже коли їм доводиться обирати між постраждалим, наприклад, у ДТП, та людиною, у якої загострилася хронічна хвороба, то вони повинні вибрати перший – екстрений – виклик.
 
Вл. інф.


Поделиться в соцсетях:

Нашли ошибку в статье ? Выделите слово/несколько слов и нажмите Ctrl+Enter

Похожие новости