Новаторську освітню стратегію – на розгляд депутатів (відео+фото)
Минулої п`ятниці міська громадськість, врешті, визначилась зі своїм відношенням до реформування шкільної ланки Глухова. На засіданні громадської ради, яке відбулося цього дня були присутні представники влади, депутатського корпусу, педагоги, батьки школярів тощо. Спочатку був заслуханий голова ради Володимир ТРОЦЕНКО, який зробив загальний огляд питання, згадавши рекомендації громадського активу провести низку консультацій та обговорень злободенних освітніх проблем, в т.ч. й круглих столів у школах, відкритої міської конференції, електронного громадського обговорення Стратегії реформування системи загальної середньої шкільної ланки Глухова, розробленої доцентом В.Ф. РЕШЕТНЯКОМ, суть якої висвітлювалась у низці наших попередніх номерів, рівно як й іншої - міського відділу освіти. Врешті, як підкреслив В. Троценко, міська виконавча влада запропонувала Громадській раді провести цю роботу самостійно. Тут надійшла пропозиція розглянути стратегію Решетняка. Оскільки іншого не отримали, зосередилися на запропонованому. Протягом березня, щоп’ятниці, кожен глухівчанин міг ознайомитись з планом змін.
А ще було розроблено анкету і проведено широке опитування, за участі 485 батьків глухівських школярів.
З його результатами присутніх ознайомила депутат Глухівської міської ради Тетяна МИХАЙЛИК. Вона позначила деякі гострі моменти освітянської сфери, які виявило саме це анкетування:
Від автора, який бачив ці зауваження: тут тобі і про «дідівщина» у школі, й те, що вчителі закривають на це очі, і про погане шкільне харчування, і про «вічно вчорашніх» наставників, які пропагують ідеали СРСР та «рускага міра».
Тепер, власне, про цифри.
Отже, 312, або 64% учасників засвідчили, що їхні діти вдавалися до послуг репетиторів, і 291(60%) розглядають це як результат низької якості шкільної освіти.
Двісті дев’яносто три учасника (60%) щодо шкільного навантаження такої думки: воно непосильне для дитини. В 97 (20%) опитуваних діти-школярі не встигають виконувати домашні завдання, а ще 211 (44%) – встигають, але не завжди. Триста п’ятдесят дев’ять (74%) вважають, що нинішня глухівська школа не готує учнів до якісного складання ЗНО. Трохи менше , але ненабагато – 312 (64%) не задовольняє якість освітніх послуг у Глухові. У 198 (41%) опитаних діти відвідують школу без задоволення, ще 112 (23%) не могли визначитися з відповіддю на це питання. Двісті чотирнадцять (60%) вважають, що наша школа не сприяє розкриттю задатків їх дітей, а 335 (69%) – категорично проти благодійних батьківських внесків. На думку 256(53%) , їхні діти не захищені від психічного та фізичного насильства у школі. І, нарешті, головне: 336 (69%) опитаних впевнені, що директорів шкіл слід обирати громадою, за участі батьків. Підтримку чинної моделі – призначення відділом освіти засвідчили 113 учасників опитування (23%), інші запропонували свої варіанти.
Наступним виступив В. Ф. Решетняк. Він (вкотре!) ознайомив присутніх зі своєю стратегією. З запропонованого ним варто зазначити все, що стосується ідеї створення старшої профільної школи на базі ППК ГНПУ як пілотного проекту. Це дало б можливість отримати додаткове – значне - державне фінансування.
Після заслуховування та обговорень Громадська рада ухвалила рішення направити до виконкому міськради пропозицію про винесення на наступну сесію питання розгляду стратегії реформування Решетняка , « з метою розробки пілотного проекту реформування загальної середньої освіти у межах новостворених на території міста та району територіальних громад».
Андрій Коваленко