Порядок розгляду звернень громадян в умовах реформування органів прокуратури
Одним із важливих напрямів діяльності органів прокуратури України є розгляд звернень. Ця робота спрямована на реальний захист прав і свобод людини та громадянина, зміцнення законності та правопорядку в державі.Водночас, втрачання часу на їх вивчення, перенаправлення до уповноважених органів, інформування заявника позбавляє можливості оперативного поновлення порушених прав громадян. Майже половину від всієї кількості розглянутих звернень становлять скарги з питань досудового розслідування. За загальним правилом рішення, дії та бездіяльність слідчого та прокурора під час досудового розслідування (ст.303-307 КПК України) оскаржуються до слідчого судді. Однак, як учасники процесу, так і особи, які не є стороною у кримінальному провадженні, ігноруючи встановлений порядок, надсилають звернення на адресу керівників прокуратур або до прокуратури області. У кожному такому випадку за результатами розгляду автору звернення надається роз’яснення положень кримінального процесуального законодавства.
Слід зазначити, що до прокурора можна оскаржити такі дії та рішення: - прокурору, який здійснює процесуальне керівництво – постанову слідчого про закриття кримінального провадження упродовж десяти днів з моменту отримання заявником, потерпілим копії постанови (ч.5 ст284 КПК України). Можливість подальшого оскарження цього рішення прокурора прокурору вищого рівня кодексом не передбачена; - прокурору вищого рівня – недотримання розумних строків слідчим, прокурором під час досудового розслідування (стаття 308 КПК України). Звертаючись із письмовою заявою до прокуратури, необхідно дотримуватись вимог статті 5 Закону України "Про звернення громадян". Зокрема, обов'язково необхідно зазначити прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина, вказати суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги. Звернення в інтересах громадянина може бути подано іншою особою, трудовим колективом або організацією, яка здійснює правозахисну діяльність, що отримали від громадянина відповідні повноваження, оформлені згідно з чинним законодавством. Звернення в інтересах неповнолітніх і недієздатних осіб подаються їх законними представниками.
Слід зазначити, що у зв'язку із набранням чинності змін до статті 5 Закону України «Про звернення громадян» розширено шляхи надходження звернень до відповідних органів, уповноважених їх розглядати, а саме, за допомогою засобів телефонного та електронного зв'язку. Телефон Глухівського відділу Шосткинської місцевої прокуратури (05444) 23023. Телефон «гарячої лінії» Шосткинської місцевої прокуратури (05449) 2-20-31; 4-70-54. Електронна адреса Шосткинської місцевої прокуратури для звернень громадян: zvn.shostka@prokuratura.sumy.ua
Інформацію надав: Начальник Глухівського відділу Шосткинської місцевої прокуратури юрист 1 класу Ю.В.Герасименко
Поделиться в соцсетях:
Нашли ошибку в статье ? Выделите слово/несколько слов и нажмите Ctrl+Enter