Карантинні обмеження: занепад, чи поле нових можливостей?
Коронавірус, можна сказати, вже стука до наших дверей. Ні – у Глухові поки не знайшли навіть підозрюваних, але ось серед рішень останнього, вчорашнього позачергового засідання міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, наприклад, є наступне: заборонити роботу суб’єктів господарювання, що передбачає приймання відвідувачів, зокрема закладів громадського харчування (ресторанів, кафе тощо), торговельно-розважальних центрів, і т . ін.
Згодьтеся, це створює неабиякі проблеми для глухівського бізнесу: навіть більше - практично ставить його на межу розорення.
З іншого боку, криза надає певні можливості для нового розвитку. А що думає з цього приводу підприємець Олександр БУЙКОВ?
Наскільки хворобливим для вашого бізнесу є останнє рішення комісії ТЕБ та НС?
- Щось певне на цей рахунок можна буде сказати на початку квітня, або навіть і пізніше - коли завершиться дія всіх заборон. Звісно, рішення про згортання діяльності закладів громадського харчування болісне, але з будь-якої ситуації, згодьтеся, можна знайти вихід. Відтепер зосереджуємося на дистанційній роботі. Продовжуємо працювати в телефонному режимі, з адресною доставкою.
Що змінилося на ваших підприємствах з настанням коронавірусної «шуганини»?
- Відкриваєш інтернет, перемикаєш телеканал, вмикаєш радіо – звідусіль тільки й чути, що про коронавірус. Скоро почне снитися! Як на мене ж, пандемію коронавірусу можна розглядати і як поштовх для покращення умов обслуговування, зокрема в частині дотримання санітарних вимог. Ми, власне, розпочали цю роботу ще до карантинних обмежень, встановивши на торговельних об’єктах дев’ять бактерицидних рециркуляторів – опромінювачів, які працюють в ультрафіолетовому діапазоні, знешкоджуючи всі віруси, бактерії, грибок. Ще забезпечили засобами індивідуального захисту – рукавичками та дезінфекторами своїх працівників. На наших об’єктах також користуються виключно одноразовими паперовими рушниками. Шукаємо можливості придбати маски, але з цим поки проблема - як, зрештою, й у всіх глухівчан.
- А які переваги це може надати у суто бізнесовому плані?
Сподіваємось, після закінчення карантину, завдяки підвищенню санітарних стандартів у нас додасться відвідувачів, а коло замовників розширюємо вже зараз, розвиваючи нові сервіси, інтернет-торгівлю та доставку. Під час кризи підприємець повинен вчитися працювати по-новому. З часом це обов’язково дасть конкурентну перевагу!
Микола Захарченко