Біржа праці – лише для тих, хто добре володіє смартфоном?
До редакції газети звернулася 40-річна глухівчанка Олена з проханням розібратися в ситуації. Нещодавно їй потрібно було стати на облік до центру зайнятості, але, попри те, що має дві вищі освіти і великий досвід професійної діяльності за фахом (працювала за комп’ютером), жінка так і не змогла зареєструватись до вищевказаної установи. Адже у зв’язку з пандемією це можливо зробити лише через телефонний інтернет і додаток «Дія». Олена кілька годин намагалася зареєструватися і надати документи в електронному форматі, але в неї нічого не вийшло – на черговій функції користувачку просто вибивало з мережі або вказувало на помилку, яку виправити було просто неможливо, та й кількість спроб обмежена. Глухівчанка була в розпачі, і навіть розплакалась від відчаю. Ніхто з близького оточення так і не зміг допомогти жінці, і все закінчилося тим, що вона просто залишила свої наміри стати на біржу праці. Цікаво, що саме за два дні до цього було введено це нове правило з додатком «Дія», тож, не щастить так не щастить! Більш того, Олена впевнена, що такі перепони спеціально створюють на державному рівні, аби стрімко знизити кількість шукачів роботи.
Кореспондент вирішив розібратися в проблемі і з’ясував цікаву річ: з одного боку, в період пандемії начебто і зробили допомогу усім безробітним в якості постанови їх на облік та обов’язкової виплати коштів в сумі 1000 гривень. Але з другого – значно ускладнили весь цей процес постанови: документи на біржу вже нести не потрібно, бо все робиться через інтернет. Тобто, для комфорту людей, щоб їм із хати не виходити. Та насправді ця послуга створила справжні перепони безробітним і відсіяла їх: не у кожного є доступ до сучасного смартфону, адже багато хто користується старим кнопковим телефоном. Взагалі – то, в таких випадках повинен бути спеціаліст, який би допомагав людям у разі потреби розібратися з тим додатком «Дія», отримати електронний ключ та ін.. Ми поцікавились у директора центру зайнятості Олексія Москаленка, чи є такі спеціалісти в штаті, а якщо ні, то куди звертатися глухівчанам, котрі не можуть самі зареєструватися на біржу?
У відповідь почули, що люди повинні самі вирішувати свої проблеми, а державна установа в даному питанні нічим допомогти не може. Потім ми подзвонили на гарячу лінію центру зайнятості та запитали в них, що ж робити простим громадянам, які і смартфонів у руках навіть не тримали, а про електронні ключі навіть і не чули? У слухавці пролунало: «Нічим допомогти не можемо». А ще нам сказали, що додаток «Дія», буває, висить, і це стає причиною того, що безробітні не можуть зареєструватись і подати документи. І все ж таки, чи є вихід із ситуації, і як бути глухівчанам? Ми попросили Олексія Анатолійовича підготували поради та рекомендації для тих, хто має намір стати на облік до центру зайнятості населення.
Ось його коментарі: «З минулого місяця обслуговування клієнтів Глухівської міськрайонної філії Сумського обласного центру зайнятості проводиться дистанційно. Ті особи, які мають намір зареєструватися для подальшого пошуку роботи, як безробітні, можуть зробити це лише через портал «Дія», прийом заяв та документів будь – яким іншим способом на період дистанційної роботи служби зайнятості не передбачено. Для тих, хто підшукує роботу у вільному доступі сайт Державної СЗ, де міститься інформація про всі наявні вакансії, а також сторінка Глухівської міськрайонної філії Сумського ЦЗ на Фейсбуці, де також розміщується інформація стосовно вільних робочих місць, є можливість залишати заявки та інформацію для зворотного зв’язку. За довідковою інформацією звертайтеся за телефоном: 05444 25060».
Вл.інф.
Поділитися в соціальних мережах:
Знайшли помилку у статті? Виділіть слово/кілька слів та натисніть Ctrl+Enter