Новина з категорії: Статті

Crezu розповів позичальникам, як захистити свої права в фінансових організаціях

Фахівці https://crezu.com.ua/, сервісу з підбору онлайн позик в Україні, поділилися з читачами методами щодо захисту прав споживачів у фінансових установах.

Crezu розповів позичальникам, як захистити свої права в фінансових організаціях

Найкращим варіантом, звичайно, буде запобігти порушенню прав. Для цього варто використовувати кілька порад і грати на випередження:

  1. З'ясовувати всі умови отримання кредитних коштів до підписання договору. Неважливо, яка фінансова послуга надається - отримання мікропозик, споживчого кредиту, кредитної картки, депозиту та ін.
  2. Запитувати у менеджера фінансової організації вичерпну інформацію про продукт.
  3. Порівнювати пропозиції декількох організацій та вибирати для звернення компанію з найвигіднішими умовами.
  4. Детально вивчити документи - кредитний договір, додатки до нього, можливість його пролонгації. Тільки після ознайомлення ставити підпис про згоду з умовами.

При цьому варто пам'ятати, що крім прав, споживач несе й обов'язки, тобто умови договору повинні бути виконані в строк в повному обсязі.

Як вести себе з банком?

Банк має право запропонувати клієнтам додаткові послуги, але не може їх нав'язувати, чинити тиск на позичальника або надавати інформацію в перекрученому вигляді. Менеджери банків не можуть обмежувати клієнтів в певних діях, якщо ті відмовляються купувати будь-які послуги.

Так, необов'язково погоджуватися оплачувати:

  • Страховку при обміні валюти, оформленні споживчої позички, грошового переказу, відкриття рахунку в банку;
  • Кредитку при оформленні зарплатної картки.

Особливості МФО

При зверненні за кредитом до зарплати варто звернути увагу на наявність ліцензії на діяльність у фінансовій організації від регулятора. При відсутності компанії в реєстрі НБУ у позичальника є ризики потрапити до недобросовісних кредиторів, що не виконують законодавство.

Також слід заздалегідь дізнатися ефективну відсоткову ставку. Варто пам'ятати, що відсоткова ставка в 0.1-2% застосовується кожен день, а не щомісяця, як в банку.

Ще кілька параметрів, які необхідно позичальникові уточнити заздалегідь:

  1. Розміри штрафів за прострочення.
  2. Умови угоди з МФО, де можуть бути вказані особливі правила нарахування відсотків, платні додаткові послуги та комісії.

Сумлінна МФО ніколи не нарахує штраф і пеню, що перевищують подвійну суму кредиту. Згідно з чинним законодавством, з 8 січня 2021 року це граничний розмір штрафів і пені. Якщо ж кредит був оформлений раніше, можуть діяти умови, прописані в договорі з МФО.

Якщо позичальник вважає, що його права були порушені, він може звернутися безпосередньо до керівника фінансової установи з заявою. Якщо заходи виявляться недієвими, допускається звернення до Нацбанку України за допомогою дзвінка в контактний центр або заповнення звернення на сайті.



Поділитися в соціальних мережах:

Знайшли помилку у статті? Виділіть слово/кілька слів та натисніть Ctrl+Enter

Схожі новини