Новина з категорії: Культура

Дошкільнята Глухова навчатимуться заощаджувати ресурси та вести сталий (екодружній) стиль життя

1 квітня вихователі, методисти, психологи і завідуючі дитячих садків Глухова взяли участь у навчальному тренінгу за українсько-шведським проектом "Освіта для сталого розвитку в дії”. На тренінгу вони отримали знання з  методики викладання нового курсу для дітей "Дошкільнятам — освіту для сталого розвитку”, який невдовзі планують ввести у місцевих садочках.

Дошкільнята Глухова навчатимуться заощаджувати ресурси та вести сталий (екодружній) стиль життя

Тренінг відбувся за ініціативи громадських активістів міста та підтримки міського голови Мішеля Терещенка. Підготовку пройшли 20 педагогів. Навчання проводили тренери проекту "Освіта для сталого розвитку в дії” з м. Києва. По всій  Україні до програми нового курсу долучились вже більше 450 дошкільних закладів у 14 областях України. На спеціальних заняттях діти навчаються, як бути екодружніми та дбайливими господарями й господарками.

Навчальна програма "Дошкільнятам — освіту для сталого розвитку” отримала гриф Міністерства освіти України. За словами авторів-розробників, Олени Пометун і Наталії Гавриш, зараз вона набуває все більшої популярності, оскільки після занять батьки й вихователі одразу бачать позитивні зміни у поведінці дітей не лише щодо ресурсозбереження, а й у спілкуванні з однолітками і дорослими. Крім того, дитячим садкам зручно працювати за новою програмою, оскільки вона легко поєднується з будь-якою із п’яти чинних державних програм для дошкільних закладів.
Розповідає координатор проекту, яка проводила підготовку педагогів, Ірина Баранова: "Курс "Дошкільнятам — освіту для сталого розвитку” наскрізь практичний. Він складається з трьох тем: спілкування, ресурси, подарунки природи. На кожну з тем пропонуються моделі поведінки, що діти повторюють продовж двох тижнів і в дитсадочку, і вдома для закріплення раціональної звички. Наприклад, закручую кран, коли чищу зуби, бережу навіть клаптик паперу, вимикаю після себе світло, ремонтую іграшки та інші. Усі дії продумані так, що малеча може їх виконувати навіть без допомоги батьків. Пояснюємо дітям, що кожному із них під силу змінювати щось на краще навіть на своєму маленькому рівні: "Тисячі таких, як ви, зараз просто закручують кран, а між тим — дійсно рятують планету”. Програма орієнтована на поступову зміну стилю життя не лише дітей, а й усієї родини”.

Дошкільнята Глухова навчатимуться заощаджувати ресурси та вести сталий (екодружній) стиль життя

Для прикладу, можна подивитись на досвід київського дитсадка при спецшколі "Тріумф”, який приєднався до програми ще у 2014 році. "Я відкриваю маленьку цівочку води. Споліскую руки. Закриваю кран і лише тоді намилюю руки. В цей момент вода має буди закритою, аби не витікала даремно", — розповідає, як миє руки, п’ятирічна Марійка Іванова, вихованка дитсадка. Вихователька дитсадка Ніна Кулик зазначила, що після початку програми і сама більше почала звертати увагу, як і скільки споживають у родині води, електрики, куди викидають відходи: "Ось прийшла свіжа платіжка нещодавно — виявилось, що води використовуємо тепер майже вдвічі менше. У групі, — продовжує пані Ніна, — не пропадає жодний клаптик паперу. Обов'язково малюємо з дітьми на зворотній стороні аркушів, тобто на чернетках. Із залишків робимо різні вироби. Використаний папір збираємо на макулатуру”. Директорка закладу розповідає, що також тісно почали співпрацювати з батьками у цьому напрямі: «Важливо, щоб діти і вдома продовжували напрацьовувати звичку. Для цього потрібна підтримка і приклад дорослих. Нещодавно провели опитування: Чи відбулись позитивні зміни в поведінці вашої дитини? 90% відповіли, що так. Більше того, батьки кажуть, що діти самі їх навчають і навіть контролюють — чи довго сидять у душі, чи не забули вимкнути світло”.

За результатами тренінгу у Глухові методист з дошкільної освіти та питань оздоровлення відділу освіти м. Глухова пані Марина Басенкова зазначила: "Відділ освіти зацікавлений новою програмою й має намір ввести її у садочках міста”.

"З цікавих відгуків вихователів і методистів після тренінгу: "Отримали новий погляд на мету освіти взагалі. — розповідає Олена Харченко, тренер проекту. — У підсумкових анкетах майже всі педагоги підтримали розповсюдження програми й хочуть викладати нові заняття у своїх дитсадочках”.

З методичним посібником для вихователів та дидактичними матеріалами, з якими працюватимуть дитсадки, можна безкоштовно ознайомитися онлайн на сайті проекту www.esd.org.ua.

Цього ж дня у міській раді представники проекту "Освіта для сталого розвитку в дії” провели для усіх охочих презентацію освітньої програми для шкіл — "Уроки для сталого розвитку” та для дорослих — "Стале домогосподарство”. "Родинам-учасницям і дорослої програми, і батькам дітей, що вивчають спеціальні заняття у школі та дитсадку, після проекту вдається на 12-17% скоротити витрати води, на 14-18% електроенергії та на 16-28% менше викидати й "купувати” сміття”. Порахували — це загалом 15% заощадження для сімейного бюджету”, — розповіла під час презентації тренер проекту Олена Харченко.

"Участь у програмі "Стале домогосподарство” змінила життя моєї родини. Ми значно зменшили витрати на комуналку і загалом змінили свої споживацькі звички.” — розповідає мешканець м. Глухова Сергій Шум. — Івано-Франківськ, до прикладу, має успішний досвід участі у цьому проекті на усіх рівнях — від дитсадочків до шкіл і дорослих членів громади. Ми хочемо перейняти цей досвід для Глухова. Почали поки з дошкільнят, хоч у планах — підключити школу і громаду”.

Поділитися в соціальних мережах:

Знайшли помилку у статті? Виділіть слово/кілька слів та натисніть Ctrl+Enter

Схожі новини