Новина з категорії: Статті

У Суходольську школу – за знаннями та здоров'ям!

Тут кожен учень має безкоштовного репетитора з усіх предметів, адже в класі усього по кілька дітей. Тут по – домашньому сито і смачно годують, бо кухарі варять лише на півсотні осіб. Тут навіть не чули про булінг і царює доброзичлива атмосфера: всі свої. Таке райське місце знаходиться в с. Суходол Глухівського району, і йдеться про школу – садок. Кореспондент газети «Кур'єр» побувала в НВК разом з делегацією почесних осіб з м. Суми, на чолі котрої був депутат Сумської ОДА Петро Нечмоня.

Всі гості були в захваті від навчально-виховного комплексу і відкрито зізнавалися, що такого душевного тепла і ностальгічних згадувань вони не відчували ні в одній сумській школі. Дійсно ж, починаючи від вхідних воріт на територію і закінчуючи останнім кабінетом другого поверху, все пронизане світлим та добрим… Усюди все яскраво розмальоване дитячою тематикою, розставлені та розвішені поробки, картини, багато квітів. Господарка даного закладу – місцева мешканка Надія Іванівна Ащаулова. Очільниця надала автору статті детальну інформацію щодо ввіреного їй НВК. Так, школа – садочок розрахована на 192 дитини, але на сьогодні в ній є лише 54: 47 учнів і 8 дошкільнят. Діти – не лише з с. Суходол, а і з прилеглих населених пунктів. В закладі працює 23 дорослих людини: 12 педагогів, 1 вихователь та 10 осіб обслуговуючого персоналу. Головна проблема школи – наповнюваність. Так, у першому класі зараз 4 учні, в другому – 0, третього взагалі немає, жодного учня також і в 10 класі.

В 9-му та 11-му по 8 дітей. Зі слів Надії Іванівни, було б більше, але батьки захотіли, щоб їхні сини та доньки після 9 класу вже здобували освіту в училищах, тож забрали зі школи. Вже трохи згодом мами з татами пожалкували про своє рішення, адже відпустили дітлахів з рідних домівок, і виявилося, що зарано. Що ж стосується дитячого садочку, то він в НВК – короткотривалого перебування, тобто до 14 години. Вік малюків – від 4 до 6 рочків, і вони в садку не сплять, бо немає такої можливості. З 8-ми діток не всі суходільці, є з прилеглих хуторів, і батьки їх не забирають додому серед дня, тож крихіткам доводиться чекати до вечора, аж потім їх розвезуть по домівках шкільним автобусом разом з учнями. На запитання кореспондента, а як же малята витримують без денного сну, адже за всіма педіатричними нормами, дитина до 7-річного віку потребує сну, співрозмовниця знизала плечима: мовляв, маємо те що маємо. Добре, що хоч такий садочок є! Що ж стосується школи, то тут – всі плюси. Судіть самі. По – перше, мала наповнюваність є проблемою лише для директора, а діти від цього тільки виграють.

Учні ходять до школи як до репетиторів, адже кожному з них приділяється багато уваги. А як же інакше, якщо в класі – по троє школярів! Другим величезним позитивним моментом є дружня атмосфера. В закладі – всі свої, народилися та мешкають поруч, батьки між собою тісно спілкуються, товаришують. Школа – як одна велика сім’я. Н. Ащаулова зізнається, що за багато років її директорства в навчальному закладі не було жодного скандалу, пов’язаного з ображанням учнів. Найбільшим інцидентом був випадок, коли один школяр незначно обмалював ручкою куртку іншому. Погодьтеся, на тлі того, що відбувається в міських школах, де по 30 учнів у класі і страждає дисципліна, той казус з ручкою – дрібниці. Так, наприклад, автору статті нещодавно став відомий випадок, коли в одній з глухівських шкіл учень початкової ланки попросив однокласника подати йому руку. Коли той виконав прохання, перший взяв ножиці і навмисне розрізав йому перетинку між пальцями. За що? Та просто так, ради сміху. А вчителька не стала розбиратися, ще й нагримала на постраждалого за те, що «нюняє». Коли за сина намагалася вступитися мати, педагог здивувалася: мовляв, це ж діти, самі розберуться. Жінка перевела дитя до іншої школи.
 
Автор даної статті вже писала про те, як в одній з місцевих шкіл гурт підлітків скрутив свого однокласника, якого виховувала сама лише бабуся, і постригли його, адже їм не сподобалася зачіска хлопця. Потім на уроці вчителька запитала в учня, що це в нього на голові волосся шматками вискубане, підліток розплакався і все розповів, педагог навіть не надала значення тому, що сталося. Біль того, замість того аби покарати малолітніх хуліганів за дідівщину, вона звинуватила у всьому їх жертву. Мовляв, дав привід так з собою поводитися, треба вміти за себе постояти і виживати в колективі ровесників. Кореспондент переказала всі ці випадки Надії Іванівні, і вона була шокована, адже в її школі такої дикості взагалі нема. І вже точно вона б так все не залишила. Третім жирним плюсом навчання в Суходільському НВК співрозмовниця вважає повноцінне харчування. Сільські школи можуть дозволити собі годувати дітей смачно та корисно. «В нас дворазове гаряче харчування, на обід перша і друга страва обов’язково з м’ясом, - говорить Надія Іванівна. – Сільрада докладає усіх зусиль, аби діти протягом перебування в школі були ситими. На голодний шлунок яке може бути навчання?! До того ж наші кухарі готують не на 1500 учнів, як у сумських школах, а на 50, тож мають змогу нагодувати діток домашньою їжею, смачною та корисною. Ми пристосовуємось під смаки хлопчиків та дівчаток. Так, варіант, коли в супі виварити м'ясо на бульйон і залишити його на другу страву до гарніру, не підійшов, адже учні хочуть бачити шматок м’ясця і на перше! Тож ми примудряємось все робити як вони бажають, і все в нас виходить!». Харчування в школі коштує батькам приблизно 300 гривень на місяць. Це – небагато, враховуючи що дитина зранку і до кінця уроків буде ситою. Якщо розкинути цю суму на 20 робочих днів, виходить 15 грн. на день.
 
За ці гроші школяр може купити в магазині хіба що пляшку лимонаду чи пачку чіпсів. Погодьтеся, дворазове гаряче харчування в шкільній їдальні – незрівнянно корисніше. Що ж стосується якості освіти, то і тут все краще ніж у міських навчальних закладах. Так, зі слів Надії Іванівни, практично всі випускники вступають до Глухівского, Сумського, Київського та Харківського вишів. Причому на бюджет! А це вже – головний показник якості отриманих знань. Такі досягнення не дивні, адже як може бути інакше, коли з кожним учнем вчитель займався індивідуально, як репетитор? Чи є хоча б якісь мінуси в малокомплектній школі, автор статті поцікавилася в директорки, та почула у відповідь, що труднощі виникають перед творчими конкурсами та олімпіадами. З малої кількості дітей нікого вибрати, аби відстоював честь закладу. Є класи, в яких всі – обдаровані, а є, навпаки, всі слабі. Наприклад, одного року було 2 випускники, і обоє – медалісти: золота та срібна.
 
Які перспективи у Суходольської школи? Кілька років ще проіснує. А далі все залежить від кількості дітей. В нинішньому навчальному році дзвоник вперше пролунав для трьох учнів. Аби набрати клас, довелося одну дитинку прийняти до школи у віці 5 рочків. Зі слів Н. Ащаулової, що буде завтра – невідомо, адже контингент в селі залишився нестабільний – незаміжні жінки, які любої миті можуть влаштувати особисте життя і виїхати кудись. І все ж таки, враховуючи реалії сільського НВК, в ньому більше плюсів. Адже головне для нас, батьків, це дитяче здоров’я та рівень знань, а все це в Суходольській школі – на відмінно! Беззаперечно, завдяки зусиллям мудрій та досвідченій очільниці, керівнику Надії Іванівні Ащауловій. Тож від щирого серця побажаємо цій неймовірній жінці міцного здоров’я, наснаги, довголіття та добробуту!
 
Оксана Ковальова


Поділитися в соціальних мережах:

Знайшли помилку у статті? Виділіть слово/кілька слів та натисніть Ctrl+Enter

Схожі новини